Artwork concèntrico-kitsch:
el dissenyador no es trobava en el seu millor moment
Trash Yéyé fuig, a simple vista, d’algunes de les constants que havien marcat Biolay fins ara: és el seu primer disc en dos anys (factor ressenyable si tenim en compte que el 2005 va publicar À l’origine, el 2004, Clara et moi i Home, i el 2003 el doble disc Négatif); només té 12 cançons –més una d’amagada que allarga "De beaux souvenirs" fins als nou minuts; el seu primer single, "Dans la Merco Benz", encaixa amb els patrons radiofònics estàndards i té unes trompetes pseudo-mariachis bastant enganxoses (els sis minuts d’"À l’origine" i els cinc de "Chaise à Tokyo" sempre acabaven tallats per un costat o altre). Fins aquí les novetats que Biolay ofereix a Trash Yéyé, i aquest és probablement el millor elogi que es pot fer del disc, que segueix el camí obert amb À l’origine pel que fa a les lletres (més personals, senzilles i sovint construïdes a partir de l’anàfora) i que s’atreveix a barrejar guitarres poderoses amb un quartet de corda típic de Biolay (Regarder la lumière), que recorda els millors moments de Négatif amb "Bien avant" i la torch song "La chambre d’amis" –amb uns cors misteriosos que apareixen i desapareixen al llarg de tot el disc. I per qui pensés que el viratge rock d’algunes cançons pot ser una maniobra similar a la de Yann Tiersen amb On tour, Biolay ens demostra que és capaç de desmuntar les nostres expectatives amb els trenta segons de western (amb xiulets made in Morricone) de "Qu’est-ce que ça peut faire", que ens confirma la complexitat referencial creixent del músic. Trash Yéyé no és un disc perfecte, però és ambiciós; no és fàcil, però cada cançó és un món apart, hermètic i sovint barroc, potser com el seu autor, que cada cop sona més lliure, personal i necessari.
Publicat a Benzina (2007)
Ep, Jordi, busco el teu correu i no el trobo, te n'envio un via facebook, és per una proposta que potser et pot interessar...
ResponElimina