Deixant el pòdium a una banda, el que em sembla ressenyable del món fosc (murky world) de Mr. Adamson és que a punt de d’arribar a la frontera dels 50 segueix clavant la destral del so en paratges tan teòricament allunyats com la paranoia psicodèlica («Officer Bentley’s fairly serious dilemma»), el pop no allunyat de les últimes tecnologies («Theresa Green»), la peça atmosfèrica amb recitat transcendental («Here in the hole») o inquietant («Déjà morte») inclosos, la balada capaç de commoure («Inside of your head») o la peça instrumental de regust cinematogràfic («The sorrow and the pity»).
Les dotze cançons d’aquest Stranger on the sofa són dotze tours de force terriblement pensats que tenen el mèrit de funcionar com un tot encara que la coctelera sonora sigui tan i tan diversa (intentar esbrinar pel títol de la cançó què ens espera és un exercici estimulant que gairebé sempre condueix cap al fracàs). La diferència més visible respecte els discos anteriors potser és l’allunyament de l’etiqueta d’escriptor de bandes sonores imaginàries –hagi estat deliberadament o de forma inconscient, podem afirmar que ha estat un encert: ara per ara, Adamson sembla més interessat a investigar el terreny de la música pop menys complaent, atrevint-se a cantar en la majoria de cançons («The long way back again») o a acompanyar-se quan ho creu necessari (per exemple, en els recitats).
Val la pena provar l’experiència sonora que ens proposa aquest Stranger on the sofa. Recomanar especialment una de les parts se’m fa difícil. Podria començar per l’impressionant final de «Free love», però si passejo la vista pels altres títols em veig forçat a admetre la injustícia que estic cometent: «Who killed big bird», «Dissemble», «You sold your dreams»... Totes em semblen grans cançons, impossibles de resumir sobre paper. Cal escoltar-les, i prou.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada